Snusogram levererar till kontoret hos Bon Echo Collective

Snusogram levererar nu direkt till kontoret hos designkollektivet Bon Echo Collective. Detta är Snusograms första företagssamarbete.

Bon Echo Collective är ett team av självständiga kreatörer, entreprenörer och designers som gemensamt arbetar under namnet Bon Echo Collective. Bon Echo grundar sig i expressionismen och tar form i en genuin strävan för nytänkande skapande kombinerat med en passion för individualismen. Kort sagt är Bon Echo ett design-kollektiv som har hängivit sig till den vackra kombination av kompromisslös design med slående visualitet.

Pangea Premiére Black Edition

Den första skapelsen från kollektivet är armbandsuret eller klockan Pangea Premiére Edition. Framtagen som en hyllning åt tiden då världen bestod av enbart en kontinent. Pangea Premiére är smakfullt subtil i sin grunddesign. En produkt som med genomtänkta detaljer erhåller ett intressant yttre man gärna betraktar två gånger. Den kommer i fyra karaktäristiska färger och kan lätt kombineras med våra olika läderband eller Perlon band. Bon Echo Collective vill inte låsa sig till att enbart skapa en klocka. Pangea Premiére särskiljer sig även med att den kommer med en designad läderväska, framtagen av lokala hantverkskrafter i Sverige, gjord på det finaste av Italienska kalvskinns-läder. Läderväskan håller Pangean skyddad och resbar.

Titta gärna in på Bon Echo Collectives hemsida här.

Här hittar ni även Bon Echo.s blogg.

Publicerat av Carl Rikard.