Snus 2016, det här gillar vi mest

År 2016 är det rökfria året, återigen. Ett år som ser se ut att föra en hel del nyheter med sig

gxikejwlk5svsxacrxvb

Både vinst, och förlust för Swedish Match – Som fortfarande håller ett tight grepp kring den svenska snusmarknaden. De vann striden mot det danska företag som länge kopierat tobaksbolagets snusdosor och logotyper. Samtidigt anklagas de själva för att gömma konkurrenterna i butikernas kylar. Konkurrensverket ser rött och stämmer de på hela 38 miljoner kronor. Samtidigt börjar de året med att ge aktieägarna en bonus, hela 12 kronor per aktie.

Vi kommer även introducera nya snus till vårt sortiment, främst för portionssnus-delen. XRange kommer även uppdateras med en ny logotyp, och nya spännande smaker.

 

Tidslinje

Vi är också speciellt glada att snuset återigen står för Sveriges hälsa och att vi jämfört med andra länder, har mycket lägre antal rökare i år.

”från att fanatiskt vara emot alla former av nikotin- och tobaksbruk till att vara för en sundare – frivillig – skademinimering. Ett sådant skifte kräver dock att personer som investerat hela sin tidigare karriär på att vara emot all tobak, måste lära sig att skilja på rökning, snus, tobak och nikotin. Empirin visar att det är lättare att sluta att snusa än att sluta vara emot snus”

Förutom hälso-nyheterna och de nya sorterna av portionssnus som är på väg in – Vi har även andra innovationer inom snusindustrin. Först ut i år kommer snusdosan som håller koll på ditt snusande. Pouchguard är just nu på crowd funding sidan, Indiegogo, och drivs av Max Hultberg. Genom sin app-styrda snusdosa, låses burken under vissa tidsintervaller. Det gör att du i förhand bestämmer dig för hur många gånger du får tar en snus. Smart.

Fast självklart inte smartare än Snusogram, så klart! Med vår prenumerationsfunktion håller du billigare och bättre koll på vad du faktiskt snusar i månad – Och ser hur mycket du spenderar per år.

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Nödvändiga fält är markerade *